Ako pracuje profesionálny organizátor

Jednou z najdôležitejších vecí, ktoré som sa naučila, je, že bez ohľadu na to, kam vás život zavedie, nie je nič príjemnejšie ako miesto, ktoré nazývame domovom. Usporiadaný domov a prakticky každý priestor, v ktorom žijeme a pracujeme, je kľúč k tomu, aby sme sa cítili bezpečne a pohodlne. Neusporiadané priestory nás stresujú a pôsobia na nás chaoticky a zaťažujúco.

Preto by váš dom mal byť usporiadaný tak, aby pracoval on pre vás a nie naopakNemali by ste sa stať jeho otrokomŽiaľ, nie vždy sa predstava o krásne usporiadanom priestore dá naplniť a zrealizovať. Tvrdo pracujete, staráte sa o svojich blízkych, zo všetkých povinností, ktoré musíte denne stíhať, ste unavený a preťažený. Môže byť náročné nájsť si čas pre seba  obzvlášť na to, aby ste si usporiadali domov. Verte, že nie ste jediný. Dobrá správa je, že neporiadok sa dá vyriešiť. Či sa už rozhodnete organizovať sami alebo si najmete profesionála, chcem, aby ste vedeli, že na vašom priestore záleží a je v poriadku spomaliť a postarať sa o seba.

Každý z nás má jedinečné organizačné potreby a mňa teší, keď môžem pomôcť proces organizácie zjednodušiť, aby ste sa mohli sústrediť na to, čo je v živote naozaj dôležité. Navrhnem vám jednoduché riešenia podľa vašich predstáv, potrieb a životného štýlu. Systém, ktorý je praktický, efektívny a s okamžitými a pôsobivými výsledkami.

Investujte do seba – nebudete ľutovať .

Ako pracuje profesionálny organizátor - ryan christodoulou 68cddj03rks unsplash scaled 1

Ako a prečo to funguje

Krok 1. : Konzultácia

Prvým krokom je konzultácia a osobné stretnutie v priestoroch, ktoré chcete organizovať. Obzrieme si spolu vaše úložné priestory a zhodnotíme, aké možnosti ponúkajú. Pripravte sa na to, že vám budem klásť veľa otázok: Aký máte organizačný problém, čo funguje a čo nie? Čo by ste chceli zmeniť? Aké sú vaše predstavy a potreby? Budem sa vás pýtať na životný štýl vás a vašej rodiny. Nafotím a zmeriam každý priestor, aby som mohla zahájiť proces návrhu vhodných pomôcok na organizovanie (ak to bude potrebné). Navrhnem zoznam vecí, ktoré bude treba, aby priestor efektívne fungoval a pracoval pre vás. Spolu si všetko prejdeme a dohodneme termín samotnej realizácie. O všetky pomôcky potrebné na organizovanie sa postarám, niektoré si môžete pozrieť v obchode na našej stránke.

Teraz, keď sme navrhli dokonalý systém pre vás a váš priestor, premeníme sen na realitu!

Ako pracuje profesionálny organizátor - es bestweb 15 450x500 1
Ako pracuje profesionálny organizátor - img 9126 scaled 550x500 1

Krok 2. : Čistenie – vypratávanie

Druhý krok – čistenie – je časovo a fyzicky náročná etapa, je však najdôležitejšia z celého procesu organizovania. Začneme tým, že všetko z priestoru vypraceme. Áno, úplne VŠETKO! Každú jednu vec, aj to zabudnuté tričko v skrini, aj tú rozsypanú šošovicu v špajzovej polici. Všetko uložíme na jedno miesto. Bez pochopenia toho, čo sa presne vo vašom priestore nachádza, neexistuje spôsob, ako maximalizovať jeho potenciál. Keď všetko vytiahneme, veľmi rýchlo zistíte, aký bol váš priestor nefunkčný. Teraz príde ten čas, kedy každú jednu vec chytíme do ruky a rozhodneme, čo si ponechať a s čím sa rozlúčiť (potraviny a kozmetika po záruke, lieky po exspirácii, nenosené oblečenie). Nasmerujem vás k tomu, aby ste si ponechali len veci, ktoré potrebujete, máte radi a funkčne sa hodia do vášho priestoru. Zistíte, koľko vecí nepoužívate a že zbytočne zaberajú drahocenný priestor. Samozrejme, nebudem vás nútiť nič vyhadzovať. Spolu identifikujeme tie veci, bez ktorých sa zaobídete. Pomôžem vám odbúrať neporiadok a prebytok vo vašom priestore, aby ste ho mohli využívať v maximálnej možnej miere.

Krok 3. : Triedenie – organizovanie a implementácia systémov

Tretí krok je triedenie vecí, ktoré ste si ponechali. Zoradíme ich do kategórii podľa spôsobu používania. Všetky podobné predmety dáme dokopy. Tento krok je kľúčový, pretože vám zabráni kupovať si veci, ktoré už vlastníte. Vyčistíme priestor, ktorý organizujeme, a začneme veci ukladať do boxov, dóz a košíkov, všetko pekne usporiadame a kategorizujeme.

V tejto fáze prechádzam všetkými prehľadne zoradenými kategóriami a spoznávam vás, vaše veci a ako ich používate. Všetky informácie, ktoré zhromažďujem, smerujú k vytvoreniu systémov, ktoré pre vás budú mať najväčší zmysel a ich údržba bude jednoduchá a príjemná. Je veľmi dôležité vytvoriť systém, ktorý bude jedinečný pre vaše potreby. Teraz, keď je všetko usporiadané na svojom mieste, presne viete, čo máte, kde to máte a čo vám chýba.

Ako pracuje profesionálny organizátor - img 9141 scaled 400x500 1
Ako pracuje profesionálny organizátor - 532a7876 5ca0 41f6 a971 7ec056fd16fb 240x300 1

Krok 4. : Posledné úpravy

Záverečný krok je označenie štítkami a posledné úpravy. Tiež vysvetlíme ako si udržať svoj organizovaný priestor, aby sa nevrátil späť do pôvodného hektického stavu. Tidies je tu na to, aby vám pomohol. Dáme vám tipy, ktoré pomôžu udržiavať váš priestor tak, aby fungoval dnes, zajtra, navždy a dlho po tom ako odídeme.

Na záver

Mať organizovaný domov bez neporiadku naozaj nie je ťažké. Stačí si osvojiť niektoré základné návyky.

Rovnako dôležité je však pamätať si, že váš domov je jedinečný. Neporovnávajte ho s domovom ostatných. Zamerajte sa na také rutiny, ktoré vám umožnia spravovať svoj domov tak, aby ste mali čas na veci, ktoré sú skutočne dôležité.

Od 1.11. do 8.11. máme naplánovanú dovolenku kedy nebudeme expedovať objednávky.