Ako začať rok organizovane a ako si udržať poriadok.

Ahojte, po dlhej dobe som sa dostala k písaniu blogu. Mala som dobrú motiváciu, keďže začal nový rok. So starým som sa rozlúčila s veľkou pokorou a vďakou. Bol to rok veľkých výziev, radostí aj starostí, ale som tu a všetci moji milovaní a celý tím Tidies je tu, vďačný a pripravený začať nový rok s ľahkosťou a hlavne organizovane.

Píše sa 2. januára, tento deň je dňom motivácie a inšpirovania a vlastne celý mesiac Január je mesiac organizovania. Asociácia profesionálnych koordinátorov sa v roku 2005 rozhodla, že chce zvýšiť povedomie o význame organizácie a hodnote zamestnania profesionálneho organizátora. Čo je skvelé a my sa všetci v Tidies tešíme, lebo mať organizovaný domov je povznášajúce nielen pre Váš život, ale aj pre dušu. A naším poslaním je pomáhať Vám usporiadať Vaše domovy a každý priestor, ktorý potrebuje organizáciu a systém spôsobom, ktorý Vám dá zmysel a hlavne uľahčí život. Lebo ľudia, fakt to funguje. Ak máte vytvorený ten správny systém presne podľa Vašich potrieb, a to všetko ladí s priestorom, tak je to výhra. Niekedy môže byť problém, lebo vedieť, ktorý produkt je pre Vás ten pravý, vyžaduje dobrú stratégiu a plánovanie. To vôbec nevadí, na to sme tu profesionálni organizátori Tidies, aby sme Vám pomohli a zabezpečili hladký chod celého procesu organizácie. Takže, ak sa rozhodnete začať svoj rok organizovaním a usporiadaním priestorov, aby bol ten život ľahší, tak toto je niekoľko mojich tipov, ktoré Vám pomôžu motivovať a inšpirovať Vás k dosiahnutiu jednoduchého a prehľadného domova.

Ako začať rok organizovane a ako si udržať poriadok. - 323729594 5643301582450519 5759483695858891548 n 1

1. krok

DECLUTTERING

Odstránenie vecí, ktoré už nepotrebujeme.

Vyberte všetko z priestoru, ktorý budete organizovať a začnite triediť. Vytvorte si kategórie ako: VYHODIŤ- DAROVAŤ- PREDAŤ- PONECHAŤ. Toto je spôsob, ktorý používame v Tidies a jednoducho je to spôsob ako začať, preto ho odporúčam. Prestaňte byť na seba tvrdí a vedzte, že pustenie prebytku Vám pomôže iba vyčistiť priestor vo Vašom živote, aby ste si skutočne užívali veci, na ktorých Vám najviac záleží.

2. krok

KATEGORIZÁCIA

Veci, ktoré potrebujete a používate rozdeľte do kategórií.

Rozdeľte veci do kategórií a vytvorte zóny: misky, elektrospotrebiče, veci na pečenie a pod. Nemiešajte veci, ktoré spolu nesúvisia, napr. potraviny a hrnce. Je to chaotické a nedáva to zmysel. Rovnako je to v ostatných priestoroch. V šatníku rozdeľte oblečenie podľa druhu alebo spôsobom, akým ho nosíte, napr. veci na jogu, turistika, tričko dlhý rukáv, krátky rukáv a pod. Čokoľvek Vám pomôže zostať v organizácii, je systém. Alebo si vytvorte svoj vlastný, neexistuje žiadna iná metóda, ako tá, ktorá vyhovuje Vám. Zamerajte sa na nastavenie tých rutín, ktoré Vám umožnia spravovať Váš domov tak, aby ste mali čas na veci, ktoré sú skutočne dôležité.

3. krok

PRODUKTY

Pomôcky na organizovanie.

Výber správnych produktov, ktoré pomôžu udržať priestor organizovaný, je kľúč.

Verte alebo neverte, niekedy to bez nich nejde. Výber tých správnych produktov, ktoré udržia priestor organizovaný je cesta k úspechu. Pred kúpou si dôkladne zmerajte priestor a premyslite si, čo v ňom chcete skladovať, a tomu prispôsobiť organizér. A ešte jedna veľmi dôležitá vec. Investujte do kvalitných organizérov určených pre profesionálnu organizáciu. Investovanie do kvalitných produktov na mieru pre Váš priestor, určených na profesionálne organizovanie je kľúč. Namiesto toho, aby ste si šetrili a kúpili kvalitný produkt, si radšej kúpite lacnejší, ktorý sa Vám pokazí. Takže v skutočnosti miniete za neustálu kúpu nových lacných produktov, ktoré nefungujú, oveľa viac peňazí, ako keby ste si našetrili a kúpili drahší. Vlastná skúsenosť, a preto aj v Tidies používame kvalitné produkty, ktoré majú svoju cenu a iné ani nechceme. Ak by sme používali lacné a nekvalitné, mala by som pocit, že to nie je správne a navyše je to strata času a aj peňazí, a to nemám rada. Keď už, tak už, ale samozrejme je to každého osobná vec. Ja si však myslím, organizovanie treba vnímať ako investíciu do výbavy Vášho domu. Rovnako ako si kupujete kvalitnú práčku alebo umývačku riadu, sú aj produkty na organizovanie.

Dočasné riešenia, ktoré nefungujú a neporiadok sa stále vracia, môže to byť frustujúce. Preto sa oplatí investovať do kvalitných produktov a dať raz a navždy stopku chaosu.

4. krok

SYSTÉM

Akýkoľvek neporiadok (clutter) v našom živote nás oberá o čas, peniaze a energiu a bráni nám žiť lepšie.

Organizáciá pomôže vytvoriť systém, ktorý Vám v tom pomôže. Veď život je dosť zložitý, tak odstrániť zbytočný chaos môže byť oslobodzujúce. Všetko má svoje miesto, ale ako si ten priestor udržať, moja rada, nezabudnite na štítky. Budete vedieť, čo kde nájsť, ale aj kam to vrátiť, nejako podvedome Vás to donúti, až kým sa z toho stane zvyk. Ak niečo vyberiete, vráťte to späť 🤓 Najjednoduchší spôsob, ako zabrániť vytváraniu neporiadku, je zvyknúť si predmet po použití vrátiť späť. Malý krok, ale veľký rozdiel v udržiavaní poriadku.

Musíte nastaviť štandard v domácnosti, pokiaľ ide o udržiavanie prostredia bez neporiadku. Preto je veľmi dôležité svoj domov pravidelne čistiť.

Zvyky organizovaných ľudí bez zbytočného neporiadku spočíva v pravidelnom čistení obydlí od náhodných vecí, ktoré nemajú nijaké využitie. Vezmite si raz za čas vrece na odpadky a prejdite si svoj domov a bez ľútosti dajte preč všetko, čo neslúži a zbytočne vytvára neporiadok. Zbavením neporiadku, sa nám automaticky otvárajú nové príležitosti a priestor na ďalší osobný rast. A tá ľahkosť na duši je neopísateľná.

5. krok

DISCIPLÍNA

Vzťah medzi Vami a Vašim priestorom môže byť komplikovaný, tak ako všetky vzťahy, ale nevadí, aj v tom treba hľadať rovnováhu. V Tidies našich klientov vzdelávame ako si svoj nový vysnívaný priestor udržať. Super je, keď sú všetci zúčastnení na jednej lodi. Každý vie, čo kde nájsť, kam to vrátiť.

Nestačí, že ste z kuchynskej linky odpratali hromadu haraburdia, teraz musíte sebe a svojej rodine vysvetliť, kam by sa veci mali uberať. Budete tiež musieť viesť všetkých k zodpovednosti, aby ste mohli pokračovať v používaní vášho nového systému, až kým sa to nestane zvykom pre všetkých.

MAŤ ORGANIZOVANÝ DOMOV BEZ NEPORIADKU NAOZAJ NIE JE ŤAŽKÉ. STAČÍ SI OSVOJIŤ NIEKTORÉ ZÁKLADNÉ NÁVYKY.

Zamerajte sa na nastavenie tých rutín, ktoré Vám umožnia spravovať Váš domov tak, aby ste mali čas na veci, ktoré sú skutočne dôležité.

Ako začať rok organizovane a ako si udržať poriadok. - evka satnik 400x600 1

Keď je neporiadok mimo kontroly, ľudia sa cítia preťažení a nevedia kde začať. Ak ste dosiahli toto štádium a máte pocit, že to nezvládate, neváhajte požiadať o pomoc profesionálneho organizátora. Niekedy stačí len malá pomoc, aby ste mohli zahájiť proces. Naša práca je vytvárať systémy pre konkrétny priestor presne na mieru podľa predstáv a životného štýlu. Trávime tým hodiny a už sme pomohli zorganizovať domovy mnohým našim klientom. Keď uvidíte, o koľko jednoduchšie je nájsť predmety a zistiť, čo vlastníte, bude Vás to motivovať k tomu, aby ste sa pustili do ďalšej oblasti.

Klienti mi opakovane hovoria, že to mení život! Milujeme pomáhať, je to naše poslanie. Neváhajte nás kontaktovať ak potrebujete pomôcť s organizáciou Vášho domova, už teraz sa tešíme.

Veľa ľudí je na seba tvrdých, keď si dávajú predsavzatia do nového roka a neplnia ich. Či už ide o chudnutie, pracovné ciele alebo organizáciu, stanovenie si realistických cieľov môže fungovať lepšie na dosiahnutie úspechu v novom roku.

Január je mesiac organizovania, takže sledujte ďalšie tipy na zjednodušenie Vášho domova a života.

Ďakujem, že nás sledujete, je nám potešením Vás inšpirovať a motivovať.

Od 1.11. do 8.11. máme naplánovanú dovolenku kedy nebudeme expedovať objednávky.