Prečo ľudia urážajú, zosmiešňujú, ponižujú a kritizujú na sociálnych sieťach?

Ahojte, ….

Urážky, ponižovanie a zosmiešňovanie ľudí na sociálnych sieťach sú, bohužiaľ, častým javom.

Tiež sa niekedy stáva, že na našom profile Tidies ľudia komentujú verejne a nie vždy to je príjemné.

Niektorí ľudia vedia byť neskutočne bezohľadní a krutí, robí im dobre, ak môžu ublížiť.

Tak som sa o tom rozhodla napísať blog.

 

Existuje niekoľko dôvodov, prečo sa ľudia takto správajú:

  1. Anonymita

Mnohé sociálne siete umožňujú používateľom vytvárať anonymné účty, čo znižuje ich zodpovednosť za svoje správanie. Ľudia sa často cítia bezpečnejšie a odvážnejšie, keď sú anonymní, a sú ochotnejší písať veci, ktoré by osobne nikdy nepovedali.

  1. Nedostatok empatie

Pri online komunikácii chýba priama spätná väzba, ako sú mimika tváre, tón hlasu a ďalšie neverbálne signály. To môže viesť k nedostatku empatie a pochopenia, čo druhá strana cíti.

  1. Potreba pozornosti

Niektorí ľudia používajú urážky a ponižovanie ako spôsob, ako získať pozornosť alebo uznanie od ostatných. Negatívne komentáre môžu pritiahnuť viac reakcií a interakcií, čo môže byť pre niektorých ľudí motivujúce.

  1. Nuda a frustrácia

Nuda, frustrácia alebo osobné problémy môžu viesť k tomu, že ľudia ventilujú svoje negatívne emócie online. Sociálne siete sa tak môžu stať miestom, kde ľudia vyjadrujú svoju frustráciu a hnev na iných.

  1. Kultúrne a spoločenské normy

V niektorých online komunitách môžu byť urážky a ponižovanie bežné a prijímané ako normálne správanie. Tieto normy môžu podporovať a udržiavať negatívne správanie.

  1. Nezrelosť

Niektorí ľudia, najmä mladší užívatelia, môžu byť menej zrelí a menej uvedomelí ohľadne dôsledkov svojho správania. Môžu si neuvedomovať, aké škody môžu spôsobiť svojimi slovami.

  1. Nesúhlas alebo iné názory

Rozdielne názory a nesúhlas môžu tiež viesť k urážkam a ponižovaniu. Sociálne siete často zdôrazňujú rozdiely v názoroch a môžu viesť k polarizácii a agresívnym debatám.

 

Ako reagovať na urážky a ponižovanie?

  1. Ignorujte alebo blokujte: Najjednoduchší spôsob, ako sa vyhnúť negatívnym komentárom, je ignorovať ich alebo zablokovať používateľa.
  2. Zostaňte pokojní: Ak reagujete, snažte sa zostať pokojní a neeskalovať situáciu.
  3. Nahláste nevhodné správanie: Väčšina sociálnych sietí má mechanizmy na nahlásenie nevhodného správania. Použite ich.
  4. Vyhľadajte podporu: Ak vás urážky naozaj trápia, hovorte o tom s priateľmi alebo rodinou a hľadajte emocionálnu podporu.

 

 

Stretávate sa aj vy na sociálnych sieťach s urážkou a kritikou?

 

Mne sa to občas na Tidies profile stáva a niekedy to nie je príjemné, pretože si neviem predstaviť, že ja by som na niekoho takýmto spôsobom útočila alebo inak verejne znevažovala jeho hlas, výzor, život a prácu.

Myslím si, že ak by som sa znížila na túto úroveň, tak by musel byť môj život veľmi nešťastný a iba by som ukázala aká som úbohá. Je to naozaj smutné, koľko nešťastných a frustrovaných ľudí je na svete.

V každom prípade beriem na to ohľad a ak sa im trošku uľaví od toho zúfalstva, ktoré musia prežívať, tak nech si poslúžia. No a na ďalšej strane si myslím, mať hejterov je super, je to znamenie, že sme na dobrej ceste k úspechu (ľudí úspech dráždi), preto majú potrebu vylievať žlč na sociálnych sieťach.

Svojím spôsobom mi ich je ľúto. Ale viete ako to je, nevyhoviete všetkým a nie sme tu pre každého.

To, že ľudia sa ma snažia nejakým spôsobom kritizovať, uraziť, znevážiť moju prácu alebo urážať našich klientov, ktorým organizujeme, to by som ešte prežila, aj naši klienti sa len pousmejú.

Trápi ma iba jedna vec, prečo sú niektorí ľudia takí zlí, prečo majú potrebu ubližovať iným, prečo neberú ohľad na druhého, prečo majú potrebu rýpať a nazývať to “povedal/a som si svoj názor” si myslia, že ich názor musí byť aj vypočutý. Nemusí! Prečo sú ľudia takí krutí k ostatným a kde je tá hranica, že si necháme do seba kopať, kedy sa za seba postaviť a zastaviť ich?

Niekedy útočia aj na našich klientov, keď zverejním naše projekty, napríklad ako sme zorganizovali špajzu a vtedy ja musím zakročiť, pretože urážať a kritizovať našich klientov to nedopustím. Snažím sa byť profesionál a byť asertívna a pekne ľuďom vysvetliť, ako sa veci majú, a prečo sme tak a tak postupovali. No niektorým ľuďom nevysvetlíš, oni to ani nechcú pochopiť. Nebolo by krásne, ak by si navzájom ľudia dopriali, inšpirovali sa, pomáhali si a rešpektovali? Asi by bol tento svet o niečo krajší, ale ľudia  nechcú krajší svet. Povedzme si pravdu, národné bohatstvo Slovenska je, keď ľudia na všetko nadávajú, nič nie je dobré. Niekedy mám pocit, že niektorí ľudia si nič nezaslúžia, lebo nie sú za nič vďační.

V každom prípade náplňou našej práce v Tidies je pomáhať ľuďom organizovať ich domovy a priniesť trochu harmónie do ich rodiny a života. Všeobecne sa človek v čistom a usporiadanom priestore cíti lepšie, tak ak len taká maličkosť môže zlepšiť život, prečo nie? „Sú to najlepšie investované peniaze“, hovoria naši klienti a nám v Tidies je potešením, keď môžeme pomáhať.

 

Pretože si myslím, že poriadok je základom všetkého krásneho.

 

Tak možno ak by si niektorí ľudia zorganizovali, napríklad kuchyňu a poriadok by ich potešil a zlepšil ich život, by možno boli o niečo menej zlostní. Stále to hovorím, keď máš deň blbec a necítiš sa dobre, upracte si niečo, zorganizujte, dajte napríklad zásuvke v kúpeľni zmysel. Keď ju otvoríte, budete vidieť, aká je krásna a prehľadná, uvidíte koľko radosti vám to prinesie. Bude vás to motivovať usporiadať ďalšie priestory v dome až bude nie len váš dom, ale aj život usporiadaný a nájdete trochu pokoja.

A nie je to, čo všetci hľadáme? Nájsť trochu pokoja, kde inde, ako v našom domove.

Je dôležité uvedomiť si, že urážky a ponižovanie hovoria viac o človeku, ktorý ich píše, než o vás.

Buďte silní a nenechajte sa vtiahnuť do negatívnych interakcií.

 

Ďakujem, že ste si prečítali môj blog. Teším sa na vaše reakcie a prípadné otázky!

S láskou

Eva Slimáková

Tidies

 

Z interných dôvodov budú objednávky došlé od 23.4. do 30.4. expedované po 1.5. Ďakujeme za pochopenie.