10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu

Sťahovanie je zvyčajne niečo, na čo sa ľudia netešia a čo ich nebaví. Už len predstava toho, že všetko treba zbaliť a pripraviť na presun, vyvoláva veľa emócií a pocitov. Tento proces môže byť pre niektorých ľudí veľmi stresujúci a čím viac sa deň D blíži, tým viac prichádza stres a panika. Je úplne jedno, či sa presúvate len do susednej obce, v rámci okresu alebo do iného štátu. Vždy musíte všetko zbaliť a následne vybaliť a to vyžaduje veľa úsilia, energie, trpezlivosti a prípravy.

Existuje mnoho dôvodov, prečo sa ľudia sťahujú, či už aby boli bližšie k rodine, alebo za novou prácou. Tento proces môže byť únavný a stresujúci.

Je dôležité však vedieť, že existujú veci, ktoré by ste mali urobiť predtým, ako sa rozhodnete presťahovať, počas sťahovania a dokonca aj po príchode do svojho nového domova. Takže predtým než sa začnete baliť, prečítajte si nasledujúce tipy Tidies, ako si zorganizovať a uľahčiť balenie, aby bolo sťahovanie menej stresujúce.

Sťahovanie do nového domova je vzrušujúce, pretože začínate odznova a púšťate sa do nového dobrodružstva. Vyhliadka, že si celý život zbalíte a presťahujete, môže byť odstrašujúca – každá maličkosť však pomáha! Sme tu, aby sme vám to uľahčili. Odbornosť v sťahovaní sme nadobudli tvrdou cestou – opakovaním a opakovaním – a zostavili sme naše najlepšie tipy, ako si to uľahčiť, ako aj osvedčené metódy, ako sa zbaliť tak, aby ste sa vy aj vaše veci dostali do cieľa v jednom kuse.

10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - 3b4c3c2e 6ea5 4962 81b8 beb8730d37c9 400x500 1

1. Vyčistite svoj domov skôr, ako sa zbalíte!

Ešte než sa pustíte do balenia, vyčistite svoj domov od všetkých nechcených predmetov, neporiadku, harabúrd alebo nábytku, ktorý si vo vašom novom dome nenájde uplatnenie. Nechcete sa predsa zaoberať balením a sťahovaním vecí, ktoré si neplánujete ponechať. Včasnou očistou si uľahčíte celý proces sťahovania. Ak neviete, ako a kde začať, treba na to ísť postupne krok po kroku. Začnite napríklad topánkami, oblečením, zásuvku po zásuvke. A takto si každý deň nastavte dosiahnuteľný cieľ. Takýmto spôsobom pekne postupne každú vec a miestnosť vytriedite.

Teraz, keď ste si pretriedili všetky svoje veci, musíte nájsť miesto, kam umiestniť to, čo už nepotrebujete. Dajte si do miestnosti tri škatule: Darovať, Predať, Vyhodiť. Predajte, darujte svoje veci, ktoré už nemilujete alebo nepotrebujete. Ani neviete komu rozjasníte deň.

2. Pripravte si baliaci materiál, boxy a všetko potrebné k baleniu.

Jednou z úloh, ktoré budete musieť urobiť predtým, ako začnete baliť, je pripraviť si všetky pomôcky a potrebné veci na balenie, vrátane sťahovacích škatúľ a boxov. Je to veľmi dôležitý krok a výrazne si tým uľahčíte balenie.

Tu je zoznam potrebných vecí:

  • Sťahovacie škatule
  • Plastové boxy
  • Vysoké boxy na odev
  • Pevné tašky
  • Štítky
  • Farebné fixky
  • Nožnice
  • Bublinková fólia
  • Streč fólia
  • Lepiaca páska
  • Eska pásky
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0774 400x700 1
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0417 400x400 1

3. Štítky a označenie.

Všetky škatule a boxy je potrebné označiť. Nielen to čo sa v nich nachádza, ale aj do ktorej miestnosti pri nasťahovaní má box smerovať. Či už si sťahujete veci sami alebo s pomocou sťahovacej firmy, všetci budú vedieť, do ktorej miestnosti čo uložiť. Výrazne to zjednoduší celý proces. Štítky a označenie boxov musia byť dobre viditeľné. Označujte z dvoch strán, spredu a z boku, nikdy nie z vrchu. Je to preto, že keď sa boxy naskladajú na seba, nie je označenie viditeľné. Pre každú miestnosť je dobré použiť inú farbu (alebo fixky), napríklad: kuchyňa červená, spálňa modrá, detská izba zelená atď. Ak sa v boxoch nachádza niečo chúlostivé a krehké, treba to starostlivo a viditeľne označiť.

4. Balenie oblečenia.

Na zbalenie oblečenia na vešiakoch je dobré použiť vysoké boxy na odev. Vešiaky tam jednoducho zavesíte a v novom domove ich už len uložíte do šatníka. Nemusíte dávať oblečenie z vešiakov dole, ušetríte si veľa času a energie. Ak nemáte vysoké boxy na odev, použite vrecia na odpad. Je to vlastne naozaj jednoduché – neobťažujte sa zvešiavaním oblečenia z vešiakov alebo ukladaním do škatúľ. Stačí chytiť vrece na odpad a prevrátiť ho hore dnom, urobiť na spodku malú dierku a cez dieru prestrčiť ramienko vešiaka. Stiahnite  tašku cez oblečenie a zviažte ju. Je to naozaj rýchly a jednoduchý spôsob, ako zbaliť a vybaliť oblečenie. Čo sa týka oblečenia, ktoré máte v zásuvkách alebo policiach, je dobré si ho „predorganizovať“. Ukladajte svoje oblečenie do boxov vertikálne ako do zásuviek. V novom domove vezmete celý rad oblečenia a jednoducho ho uložíte do zásuvky – a hotovo, máte upratané a zorganizované. Nemusíte sa zdržovať skladaním oblečenia.

10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0683 300x400 1
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0640 300x300 1

5. Ako na knihy?

Použite svoju batožinu! Nedovoľte, aby bola vaša objemná batožina počas presunu totálnym mrhačom priestoru. Pojazdná batožina je skvelá pre ťažké predmety (myslite na knihy!), a to znamená o jednu krabicu menej, ktorú musíte použiť. Zbaľte kufre čo najplnšie a efektívne využite ich kapacitu

6. Doklady

Dôležitým dokumentom a dokladom treba venovať špeciálnu pozornosť, aby sa nič nestratilo a nezabudlo. Aj tu odporúčam pred sťahovaním dôkladne prejsť svoje doklady, pretriediť a zorganizovať ich, aby ste v nich mali prehľad a vedeli, čo kde máte. Nájdite si čas starostlivo vytriediť a zorganizovať svoje dôležité veci. Naozaj to stojí za to. V Tidies zorganizovaným dokladom hovoríme „pokoj v duši”. Rozdeľte svoje dokumenty do kategórií,  uložte ich do šanónov, zakladačov, boxov a starostlivo označte štítkami. V novom domove už budú krásne a prehľadne uložené.

10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - 393dfbbb c293 497d 8b1e 02aaa520f4cd 400x300 1

7. Emergency box – Priority.

Pri balení a sťahovaní je dôležité všetko si uľahčiť, koľko sa len dá. Preto je treba myslieť na prvé dni v novom domove. Zabaľte si škatuľku „Emergency box“. mala by obsahovať všetky osobné veci a náležitosti, ktoré by ste mohli potrebovať najbližších pár dní po presťahovaní – hygienické potreby, toaletné potreby, kozmetika, oblečenie, lieky, všetko potrebné pre deti a zvieratá atď. Označte ju špeciálnou páskou (v Tidies označujeme Priority červeným štítkom) alebo papierom, aby sa dala ľahko nájsť. Uistite sa, že to bude prvá vec, ktorú vybalíte. Týmto spôsobom sa nemusíte v prvú noc stresovať snahou vystopovať veci a vyhnete sa množstvu ciest do obchodu po základné potreby. Je veľmi dôležité, aby pri nakladaní do sťahovacieho auta šli Emergency boxy ako posledné a na mieste vykládky ako prvé von.

10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0477 400x400 1
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 3634 scaled 400x400 1
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0299 400x400 1

Tip: naši klienti nás inšpirujú. Andrejka vymyslela skvelý nápad: objednať si všetko potrebné v obchode, dať si to zabaliť a poslať domov a takým spôsobom to hneď aj presťahovať. Takto úžasne to vymyslela, aby nemusela ísť po nasťahovaní sa na nákup a zbytočne sa stresovať. Ďakujeme za tip, ako si uľahčiť sťahovanie.

8. Míňanie zásob.

Iste máte doma určité zásoby potravín, drogérie a ďalších potrebných vecí. Pred sťahovaním nakupujte už len nevyhnutné veci. Všetko ostatné sa snažte spotrebovať a pomíňať, aby ste mali ešte menej balenia. Netreba presúvať veci, ktoré si viete v novom domove kúpiť.

9. Vybaľovanie.

Ak už ste presťahovaní a všetky vaše veci sú zložené v príslušných miestnostiach podľa označenia, je na čase začať vybaľovať. Skôr ako sa pustíte do vykladania kuchyne, odporúčam si urobiť pohodu. Hneď ako vybalíte kávovar a urobíte si lahodnú kávičku, je dobré siahnuť do Expres boxu. Odporúčam pripraviť si veci potrebné na prvú noc a na spanie, najmä ak máte malé deti. Tie potrebujú mať pripravené všetko ako prvé. Pripravte si posteľ na spanie plus pyžamko, oblečenie na ďalší deň, toaletné veci, hygienické potreby, aby ste mali všetko potrebné po ruke, tak ako ste zvyknutí. Potom ide všetko hladko a je to pohoda. Týmto spôsobom vybaľovania sa nemusíte v tú prvú noc stresovať a ušetríte si tým veľa času a energie.

10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0351 400x400 1
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0553 400x400 1
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0446 400x400 1
10 tipov, ako si zorganizovať a uľahčiť sťahovanie bez stresu - img 0385 400x400 1

10. Privolajte si na pomoc profesionála.

Profesionálni organizátori môžu pomôcť urobiť túto veľkú životnú udalosť menej stresujúcou, efektívnejšou a áno, aj nákladovo úspornou!

V Tidies vám pomôžeme upratať, zbaliť a zorganizovať vaše veci a pripraviť ich na presun.

Keď sa obrovské auto naplnené vašimi krabicami vydá na nové miesto, sme tu na to, aby sme sťahovákom povedali, kde má byť všetko umiestnené. Vybalíme všetky škatule a zorganizujeme veci v novom dome. Keďže sme škatule zabalili a označili, vieme, ktoré škatule je potrebné kam umiestniť a čo je v každej z nich. Každej veci nájdeme svoje miesto pomocou správnych organizačných produktov, ktoré dokážu zázraky. Budete nadšení a potešení, že budete mať svoje veci vo svojom novom priestore krásne zorganizované.

Môžeme pre vás koordinovať a naplánovať všetky tieto služby a pomôcť vám, aby bolo sťahovanie čo najmenej stresujúce.

Sťahovanie je stresujúce a je nepravdepodobné, že bude úplne bez stresu, no ak sa správne pripravíte, môže mať celkom hladký priebeh. Budem sa tešiť, ak vám naše rady a skúsenosti pomôžu urobiť vaše sťahovanie menej stresujúce.

Ak to čítate a tiež sa chystáte urobiť tento veľký krok, želám vám veľa šťastia v novom dobrodružstve.

Od 1.11. do 8.11. máme naplánovanú dovolenku kedy nebudeme expedovať objednávky.